Skip to content

Què deia que no afectaria? “llamadas abandonadas” -nombre técnico que emplea Salud.

Desembre 10, 2011

Fent una mica de recordatori de com ha anat aquest procés de retallades socials, i de retallades en sanitat en concret, recordem que l’abús mediàtic del Govern és el que ha permès l’èxit de diverses bajanades i bestieses. Per exemple el de les no afectacions.

Si algú comptés les vegades que ens hem hagut d’escoltar els darrers mesos la cantarella de “no afectarà a l’assistència“, segur que serien milers. Hom pot arribar fins i tot a dubtar de les seves percepcions, i creure’s el conte ni que sigui perquè callin! Bé, el que cal, però, és tenir clar que l’afectació a l’assistència era molt més que previsible, de manera que senzillament el Govern menteix. El què també cal és que no ho permetem, clar. I també és molt important que no ens fem els desafectats…. que aquestes retallades ens afecten a tothom.

Remenant notes al bloc, trobem una altra d’aquelles cantarelles, la del menys d’una o zero visites d’urgències als CAPs. A primers d’octubre anotàvem: “No és nou, però no deixa de sorprendre la facilitat que el poder té per enviar els seus missatges massius a través dels mitjans de comunicació.”

“Mentides i amagatotis de dades públiques. Opinaires dient la bajanada de que els CAPs que es tanquen és perquè tenen zero visites i un hospital a un kilòmetre o alimentant el joc d’auto-culpa promogut pel Govern. Conseller fent creure a la gent que els CAPs que tanquen urgències és que no tenien ni una visita diària i situant el problema econòmic fora del problema real (la corrupció i negociats estranys). Alhora que es neguen i amaguen les dades reals d’assistències. (…)”

 

Ahir teníem notícia que: El 061 deja sin atender decenas de llamadas al día por falta de personal

“La nueva concesionaria, Arvato Qualytel, ha despedido a 40 empleados desde que se hizo con el servicio, denuncia CC OO. El sindicato refrenda las cifras denunciadas por los trabajadores y cifra en unas 400 las llamadas desatendidas en los tres primeros días de la semana. El contacto con los autores de estas “llamadas abandonadas” -nombre técnico que emplea Salud- no puede recuperarse ya que el SEM no dispone de un registro de las personas que han quedado desatendidas, por lo que nadie puede devolver la llamada.

“No tenemos tiempo ni de levantarnos para ir al lavabo. Es una llamada tras otra”, relata un empleado del SEM que pide el anonimato para evitar represalias. (…)”

A Sant Hilari Sacalm unitspelCAP li fem unes preguntes al President Mas, 17 de setembre passat

Recordem una de les preguntes fetes insistentment al Departament de Salut, i també al President Mas el 17 de setembre a Sant Hilari Sacalm: En quin sentit s’ha variat (enteníem que incrementant) els elements de l’atenció domiciliària? Donat que ho presenten com a el que substitueix les urgències de nit tancades, és pregunta important. Ni la varen respondre ni sembla que ho hagin de fer. Bé, en tot cas, el Govern falta al respecte i altres seves obligacions, i els fets canten.

La concesionaria del 061 redujo la plantilla el 40% al asumir el servicio

Com bé assenyalen a Dempeus per la salut pública: ¿No era éste, según Boi Ruiz, el teléfono al que había que llamar y esperar cómodamente al médico en casa, en lugar de desplazarnos a los centros que iba cerrando? El motivo de la pérdida de llamadas es que la concesionaria del 061 redujo la plantilla el 40% al asumir el servicio. No se puede recortar por todos los lados y esperar que el servicio no se resienta.

Quina vergonya tots plegats.

Ho aturem d’una vegada?

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: